Monday, October 17, 2016

Nieuwsgierigheid en taalkundig talent

Vandaag hebben we de verkoopster gesproken. Althans, haar dochter. Om een afspraak te maken. Niet alleen om wat praktische zaken door te spreken, maar ook om kennis te maken.
Het eerste telefonische contact liep van een mooi oudhollands dakje (geheel in stijl natuurlijk).

De toekomstige muziekkamer

Wie herkent dit soort bomen?
Het is toch altijd spannend...  Ja, natuurlijk moet je er zakelijk instaan. Maar met dit huis is het toch wel andere koek. De huidige bewoonster heeft er volgens mij onderhand 70 jaar gewoond. Veel herinneringen zijn verbonden aan het huis. Ze verlaat het huis dan ook omdat het te groot is, niet omdat ze een mooier nieuwer huis heeft gevonden, omdat ze de buren zat is of omdat ze er om andere reden met lange tanden moet wonen (jullie snappen wat ik bedoel ;-)). 



Verder nog nieuws? Eigenlijk wel. Mogelijk proberen we de opleverdatum een maand te vervroegen. Het kan namelijk heel wat gezeur schelen als de woning op de populaire belastingpeildatum van 1 januari, al als 1 pand op onze naam staat. Maar komende zaterdag bespreken we dat ook. De verkopers stonden er zeker open voor, afhankelijk van wat de huidige huurders doen. 



Maar ONDERTUSSEN.........
Ben ik aan het stoeien met Sketchup. Ja, dat 3D tekenprogramma dat eerst van Google was. De techniek staat voor niks, maar om daarmee te werken moet je er toch op afgestudeerd zijn. Of ik heb er gewoon geen talent voor. Maar dat laatste sluit ik uit. 



Dat valt overigens in het niets bij Luuks extensieve hersengekraak om de elektra alvast een voorontwerp te geven. We komen uit op minimaal 11 groepen, met het liefst nog 2 open sleuven voor uitbreiding. Eitje voor die jongen! Ik presteer het net om mezelf níet dodelijk onder stroom te zetten. Verder reikt mijn high voltage talent niet.

Over talent gesproken. Ik zoek taalkundig talent! Ik denk dat dat type talent al vele toetsaanslagen mijnerzijds is afgehaakt, maar proberen kost niks: er moet een fatsoenlijke titel komen voor deze blog! Is deze titel niet fatsoenlijk dan?! Ja, natuurlijk wel. Maar er is één probleem: het suggereert iets te makkelijk dat over enkele jaren de situatie als volgt is: Luuk is begonnen met het verzamelen van pennen en aanstekers, het huis is een rommel en ik zit in een hoekje te mokken terwijl ik nog geen 1 mm2 nat mortel aangeraakt heb. Dus er is een nieuwe naam nodig! Wie biedt?

Terwijl jullie verzinnen, vermaken wij ons met onze studies, en de foto's en bezoekjes aan ons lieve baby-nichtje (L) (het liefste zou ik het percentage nichtje-baby-foto's op dit blog omhoog krikken maar dan vergeet iedereen waar deze blog eigenlijk voor was..)

No comments:

Post a Comment